Få hjælp til problemer med din fjernvarme
Er der noget galt med varmen? Så er det vigtigt at vide, hvem du skal kontakte - Assens Fjernvarme eller din egen VVS-installatør.
Her guider vi dig, så du hurtigt kan få hjælp det rigtige sted.
Hvad har du selv ansvar for – og hvad er vores ansvar?
Som udgangspunkt har du selv ansvar for den del af fjernvarmeinstallationen, der befinder sig inde i dit hus. Men der er enkelte dele, som Assens Fjernvarme ejer og vedligeholder – og som vi betaler for at reparere.
Assens Fjernvarme har ansvar for
• Fjernvarmerørene ind til huset – frem til og med hovedhanerne
• Fjernvarmemåleren
• Snavsfilteret
• Fjernvarmeveksleren, hvis du har lejet den af os
Alt andet – fx termostater, radiatorer, ledninger og din egen fjernvarmeveksler (hvis du selv har købt den) – er dit eget ansvar. Her skal du kontakte din egen VVS-installatør.
Hvad skal du gøre, hvis
Har du lejet fjernvarmeveksleren gennem Assens Fjernvarme, og opstår der problemer, skal du ringe på telefon 20 31 62 55.
Her får du fat i en fagperson fra vores servicepartner VVS Søberg A/S.
• Telefonen er åben hele døgnet.
• Reparationer sker som udgangspunkt inden for normal åbningstid.
• Akutte problemer (fx i hård frost, hos sårbare personer eller ved vitale funktioner) kan håndteres uden for åbningstid.
Vigtigt: Hvis problemet viser sig at være noget, du selv har ansvar for, dækker vi ikke regningen.
Så skal du altid kontakte din egen VVS-installatør.
Hvis det viser sig, at problemet skyldes noget, som vi har ansvar for, betaler vi selvfølgelig for reparationen.
VVS-installatøren skal i så fald skrive til post@assensfjernvarme.dk eller ringe på telefon 64 71 10 24 (i vores telefontid)
Assens Fjernvarme betaler ikke ekstra for reparationer uden for normal åbningstid, medmindre det er aftalt på forhånd.
I akutte tilfælde kan VVS’eren kontakte vores vagttelefon på 20 31 62 51.
Er der et større vandtab fra fjernvarmen, skal du eller din VVS’er kontakte os med det samme:
Tlf. 64 71 10 24 (i telefontiden)
Vagttelefon: 20 31 62 51 (udenfor telefontiden)
Tjek din dækning og hvis problemet er omfattet af tryghedsordningen, så kontakt en af de udvalgte VVS'ere, som vi har indgået aftale med og kan udføre reparationer under tryghedsordningen.